وبلاگ دیم
اطلاعات عمومی

نقش مهم آب در سلامتی، حفظ شادابی بافت های مختلف بدن و رژیم غذایی

74
...

نقش مهم آب در سلامتی، حفظ شادابی بافت های مختلف بدن و رژیم غذایی

تمام فعل و انفعالات جذب و انتقال مواد مغذی و دفع ترکیبات مضر یا مازاد بر نیاز بدن و تنظیم حرارت نیازمند آب می باشد و هر فردی برای حفظ سلامتی و زیبایی خود، باید به مقدار کافی آب بنوشد که حداقل میزان آن در شرایط متعارف دو لیتر آب و مایعات تعیین گردیده است. چراکه فعالیت های بدن ما و مخصوصا فرایند سوخت و ساز، در وجود این مایع حیات بخش است.

مصرف آب کافی به حرکت بهتر مفاصل، محافظت از بافت ها و ارگان های بدن، تنظیم درجه حرارت و خنک سازی بدن، کمک به هضم غذا و جلوگیری از یبوست، افزایش انرژی بدن، افزایش عملکرد فیزیکی و ذهنی، زدودن سموم از بدن، کمک به کاهش وزن و افزایش سوخت ساز بدن، کاهش سردرد و سرگیجه های روزمره، سلامت پوست، سلامت کلیه ها و بسیاری از موارد دیگر کمک می کند. برای تامین آب مورد نیاز بدن منتظر احساس تشنگی نباشید. در هر موقعیت مناسب (صبح ناشتا، قبل از خوابیدن، قبل از وعده های غذایی) چه احساس تشنگی داشته باشید یا نداشته باشید باید آب بنوشید (نه شربت، نوشابه، چای و آبمیوه)

کم آبی در رژیم کاهش وزن سرعت سوخت و ساز را کاهش می دهد و نوشیدن آب به مقدار کافی سوخت و ساز را تا 30 درصد افزایش می دهد. ضمنا خوردن آب به مقادیر کافی در رژیم کاهش وزن، از لاغری صورت، چروک و افتادگی پوست جلوگیری می کند. اگر شما آب کافی ننوشید، سوخت و ساز بدن با مشکل روبرو شده و فرآیند کاهش وزن دچار اختلال می گردد.